Cu denumirea Abarth sunt familiarizaţi foarte puţini, mult mai
puţini decât cei care ştiu ce înseamnă M-Power sau AMG. Însă asta
nu înseamnă că Abarth nu este o denumire mai puţin importantă.
Iniţial, Karl Abarth a înfiinţat o companie auto mică la Torino,
în 1949, care a devenit în anii ’60 cunoscută pentru prezenţa din
diversele curse ale epocii, în special în clasele de până la 2.000
cmc. Abarth s-a specializat în producerea de piese şi accesorii de
mare performanţă, dar mai ales în prepararea pentru competiţii ale
modelelor Fiat, dar şi Porsche sau Simca.
În 1971, mica firmă Abarth a fost cumpărată de Fiat, devenind
departamentul sportiv al italienilor. În anii ’70 şi ’80, Abarth a
preparat cu succes o serie de maşini de curse Fiat, Lancia şi
Autobianchi, dar apoi a urmat o lungă pauză în activitatea
firmei.
În 2007, Abarth a fost relansat cu fast de către Fiat, modelul
care marca revenirea în scenă a departamentului racing fiind Grande
Punto Abarth. Fiat 500 este o altă maşină pe care cei de la Abarth
o transformă cu succes, exemplu elocvent fiind exclusivistul
Abarth 695 Tributo Ferrari. Anul 2010 marchează
inaugurarea primului campionat Abarth 500 GB, desfăşurat în Marea
Britanie.
Showroomul Abarth în România va fi situat în clădirea City Gate
Tower, Piaţa Presei Libere nr. 3-5. Cu ocazia inaugurării acestuia,
în 20 aprilie, vom afla mai multe detalii despre modelele care vor
putea fi cumpărate, linia de accesorii de tuning pentru maşinile
Fiat sau linia vestimentară specială pentru fanii Abarth.